HujšanjeSo bile praznične dobrode predobre in je bil december preveč vesel? Osebno skorajda ne poznam osebe, ki si ne bi želela izgubiti kakšen odvečen kilogram. Ok, razen moje lepše polovice. Sploh trenutno aktualne so izjave “po novem letu začnem hujšati”.

V današnji poplavi diet in pripomočkov za hujšanje, ki obljubljajo postavo ala Jennifer Aniston v zgolj dveh tednih, je res težko izbrati pravi in učinkovit način. Rekle boste “raje dva tedna sramote na plaži, kakor pa celo leto fitnessa”. Ja, morda res, a namen fizične aktivnosti ni zgolj izguba kilogramov, temveč oblikovanje zdravega telesa. Če pa vam švicanje pod nobenim pogojem ne diši, vam zaupam, da lahko kak kilogram izgubite tudi drugače: z redno in uravnovešeno prehrano. 

10 nasvetov za lažje hujšanje:

  1. Malo po malo

    Naredite si načrt sprememb (npr. začela bom telovadili, jedla manj in bolj zdravo, črtala sladkor in moko…). Nato začnite in se držite prve majhne spremembe iz seznama. Videli boste, da je zadeva precej enostavna in ko jo osvojite, dodajte naslednjo. Strokovnjaki so namreč ugotovili, da so ljudje, ki so začeli hujšanje korak za korakom, izgubili 2x več kilogramov kot tisti, ki so začeli z drastičnimi spremembami, poleg tega so slednji prej prekinili dieto in obupali, saj niso prenesli takšnega šoka.

  2. Imejte preproste in redne obroke

    Ne komplicirajte preveč pri pripravi obrokov. Držite se pravila manj je več in pojejte 5 preprostih in lahkih obrokov. Obvezno pa naj jih bo 5/dan!

    Mnogim ne gre v račun zakaj pridobivajo odvečne kilograme (ali jih ne morejo izgubiti), ko pa zaužijejo zgolj kosilo. Težava je v spominu našega telesa. Telo ve, da je kosilo naš prvi današnji obrok in da bomo naslednjega zaužili šele čez 24 ur. V ta namen si naredi rezervo in tako so odvečn kilogrami tu. Zato uživajte več manjših in rednih obrokov dnevno!

  3. Zastavite si realne cilje

    Ne pričakujte izgube 10 kg v dveh tednih. To ni niti zdravo, obenem pa vam lahko zagotovim, da se bodo po taki dieti kilogrami še hitreje vrnili. Cilj naj bo realen: približno 0,5 – 1 kg na teden. Le realen in dosegljiv cilj bo držal vašo motivacijo visoko.

  4. Najprej pojejte zelenjavo

    Raziskovalci so bili presenečeni nad raziskavo, v kateri so udeleženci najprej pojedli zelenjavo in šele nato ostala živila. Izkazalo se je, da na tak način pojemo kar do 5x več zelenjave, kot pa tisti, ki jedo vse hkrati. Posledica je manjši vnos ogljikovih hidratov in beljakovin, kar privede do izgube kilogramov.

  5. Hrana za tolažbo ni vaš prijatelj

    Dokazano je, da nam tolažilna hrana ne pomaga popraviti razpoloženja. Če potrebujete tolažbo pokličite prijatelje, pojdite na sprehod ali telovadbo.

  6. Spoprijateljite se s tehtnico

    Tehtajte se bolj pogosto. Vsaj 1x na teden, še bolje pa vsako jutro. Študije kažejo, da so se tisti, ki so bili uspešni v boju s kilogrami, redno tehtali.  Tehtnica vam lahko da koristno motivacijo, da ste na pravi poti.

  7. Črtajte sladkor in ogljikove hidrate

    Najpomembneje je zmanjšanje vnosa sladkorjev in škroba (ogljikovih hidratov). To so vaši sovražniki!

  8. Pazite katera živila kupujete

    Okoli 60% hrane, ki jo kupimo, je visoko predelane in je zelo škodljiva za naše telo. Kruh, piškoti, krekerji, čips so najbolj nasičeni z maščobami, sladkorjem in natrijem. Zlato pravilo pa pravi, da v trgovino po nakupih nikoli ne smemo iti lačni. Na ta način nas nezdrave stvari ne bodo zavedle k nakupu, posledično pa nas niti doma ne bodo spravile v skušnjavo.

  9. Prenehajte z negativnimi avtosugestijami

    …kot npr: “Ufff, kako sem debela.” Za mnoge so prav negativne avtosugestije razlog, da ne shujšajo. Boljše rezultate bomo dosegli s prijaznostjo do sebe in svojega telesa, tudi v kakšnem tednu, ko nam ne bo uspelo izgubiti zadanih kilogramov. Vsak dan se opomnite, da je vsak obrok priložnost za nov začetek.

  10. Ne pričakujete, da bo lahko

    Izgubo kilogramov vzemite kot nov, bolj zdrav način življenja in ne kot dieto. Le na tak način ga boste vzljubili in pri tem vztrajali. Tudi takrat, ko se boste pregrešili, se boste  naslednji dan brez težav vrnili na prave tire.